17:e Maj Norges nationaldag


I dag blir det firande av Norge!
Det mest norska av allt är lusekoftan. I vårt skyltfönster är det massor av norskt nu.
Där finns bla. Setesdal, Fana, Selbu och även Lillehammers OS-tröja
Det blir stort firande på Södertorg med flagghissning och uppträdande.
I butiken stickar vi tvåfärgsstickning.
Vi har öppet längre än vanligt ända till 20.00.
Ta med din stickning och kom hit!!
 

På bilden är jag sju år, jag har en Kautokeinokofta på mig med tillhörande mössa. Mamma hade stickat.
Lägg märke till de traditionella pjäxorna och skidbyxorna!
Jag hade en stor garderob av fina tröjor, koftor och mössor med stora tofsar som var mönstertickade. Tråkigt nog gav mamma bort allt så det finns inte något kvar.
Mönstret till mycket av det stickade finns fortfarande bland annat till den här koftan. Det är roligt!

Kom hit, sticka norskt eller annat!


Kommentarer
Postat av: S.E

Mycket trist att ni inte svarar på mail...

2010-05-31 @ 16:31:51
Postat av: Eva Martinsson

Telia har haft något fel, det är ok nu så nu jobbar jag för fullt för att komma ikapp.

2010-06-03 @ 09:04:13
URL: http://helylleeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0