Glada Citroner Vernissage skärtorsdagen

Nu sitter vi i startgroparna för en härlig vårutställning!
Torsdagen den 1:a April är det Vernissage.
Välkommen hit till Helyllebutiken på Södertorg 18.00 - 20.00.
Pågår hela April 1:a - 30:e.

Citron
I utställningen finns härliga sjalar stickade av kreativa härliga stickare som har slängt sig in i stickningens värld.
Det är resultatet av vår Knitalog på våra stickcaféer men det är även andra som har lämnat in sina fina alster.
Under Januari fram till nu har det varit stor aktivitet och det är många som har stickat flera stycken.
Vi hade också en annan sjal på förslag för stickning som inte blev lika populär Bitterroot. Det är någon som har stickat den också. Ta gärna med fler om det finns en i gömmorna.

Mönstret Citron är från Knitty.com en gratis nättidning som alltid har något kul bland sina mönster.
Sveriges stickförening har fått tilllåtelse att översätta mönstret vilket har gjort det tillgängligt för fler som helst stickar på svenska.
I hela världen är det många tusen personer som har stickat den. Den har blivit ett fenomen på en mycket kort tid. Mönstet publicerades i december så det kommer säkert bli många fler glada Citroner i världen framöver.
Populäriteten kan man ju bara spekulera över. Jag tror att det beror på att den är snygg, lättstickad, rolig att göra dessutom passar modellen till i princip vilket garn som helst.

Har du fortfarande en sjal liggande så varmt välkommen in med den till oss. Det går bra även om torsdagen har passerat. Det är bara kul om det blir fler.

Längtar redan till torsdagskvällen!
Det kanske blir trångt, men ta med stickningen finns det hjärterum..sägs det ju och sticka det måste vi ju allihop!!

Hoppas någon trevlig påskkärring hittar hit också..man vet ju aldrig.
Välkommen!!




Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!



Åh, jag hade så gärna kommit till vernissagen, men jag är sjuk så det blir nog inget för mig tyvärr. Jag lär komma förbi i nästa vecka om hälsan tillåter, mitt Muskat ser inte ut att räcka till klänningen.



Ses vi inte innan så passar jag på att önska dig en glad påsk!



Linda

2010-03-31 @ 08:52:31
URL: http://www,valjestickan.blogspot.com
Postat av: Eva Martinsson

Oh, vad tråkigt! Som tur är fortsätter utställningen hela April så du hinner!

Vi ses..Glad Påsk!

2010-03-31 @ 10:45:50
URL: http://helylleeva.blogg.se/
Postat av: Ebba

Tack för en trevlig utställning! Hoppas ni har fått in fler röster. Jag ser fram mot att se resultatet!

2010-04-06 @ 12:56:28
Postat av: Eva Martinsson

Kul att du var här Ebba! Vi har fått in ett gäng röster. Flera väntar eftersom det går att rösta hela April. Det kan ju ramla in någon trevlig Citron i efterhand så att säga.

2010-04-07 @ 07:15:10
URL: http://helylleeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0