Citroninlämning, mormorsrutor, nya babymönster och Norge i våra hjärtan


Utställning av alla Citroner är på gång!!!
Hela April kommer vi att ha Citronerna här i butiken.
Det kommer att bli helhäftigt med alla olika storlekar, färger och material!!!
Ta med alla Citroner hit och lämna in om du vill delta, helst senast den 25:e Mars.
Har du stickat en Bitterroot så är det också perfekt, ta med och delta.

Vernissage Torsdagen den 1:a April 18.00 - 20.00 samtidigt med stickcaféet.
Har vi tur kanske en påskkärring eller gubbe dyker upp samtidigt.

Här är det svenska mönstret till Citronen det är inte för sent att sätta igång med en unik sjal!!
  
Moster har gjort en härlig filt till butiken i mormorsrutor.
Själv har jag gjort en med cirklar tidigare.
Båda är virkade med Fabel.
Att virka rutor i flerfärgade garner är jätte kul. Ingen ruta blir den andra lik.
Mosters filt är gjord med alla möjliga färgställningar huller om buller. En riktig klassiker!
Mina cirklar är gjorda med två olika färgställningar.
Båda blir urläckra!
Mönster till båda finns hos garnstudio
Mormorsrutor
Cirklar
Roligt projekt nu när det börjar bli vår, ögonen riktigt längtar efter färg.

Garnstudio har precis lagt upp nya Babymönster, smått och gott till de små kolla.

Norges nationaldag den 17:e Maj kommer att firas på Södertorg.
Jätte kul! Eftersom jag är halvnorsk och alltid firade på Skansen när jag var lite så känns det extra roligt.
Jag kommer att hitta på något extra i butiken, får se vad det bilr.
I vilket fall som helst så gjorde jag en OS-Norgemössa idag som blir till utlottning i ett lotteri som en lycklig Norrman/kvinna blir ägare till. Heja Norge!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0