Knitalong igång 14:e januari

Nu är Knitalongen igång med många Citron och en och annan Bitterroot.
Knökfullt i butiken med glada sticksugna.

Det ser väldigt lugnt och stilla ut på bilden, men det vill jag lova att det inte var. Full fart med stickorna och ljudvolymen var hög.

Här är mönstret för Citron. Det är på engelska så många hade under veckan hört av sig och varit oroliga. Jag skyndade mig därför och gjorde lite översättning på Knitty´s ordlista och lite stöd till mönstret.
OBS! Nu finns mönster till Citron på svenska här.
Alla verkade glada och nöjda och det var lite frågetecken i början men alla kom snabbt igång på sina nya "sticken".
      
Det ska bli kul att följa sjalarna och se alla härliga färger, olika färger och storlekar.

Här är min Citron som blev klar till jul. Har nu börjat på en till i Kauni 1-trådigt blått och svart. Kul mönster sjalen går fort att sticka.

Ha´ de bra
Eva
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0