Stickas medlemmar 15% rabatt t.o.m 30/6

Det  lönar sig att vara med i Sveriges Stickförening "Sticka".
Alla medlemmar har 15% rabatt i butiken t.o.m 2010-06-30.
Vid köp ange rabattkoden i angivet fält, rabatten dras direkt.
Medlemmar hittar koden på medlemssidorna.
Vid köp i butiken i Kristianstad visas medlemsbeviset.
Läs mer om föreningen om du inte redan är medlem.
Där händer mycket hela tiden.

Nyhet idag är en översättning till svenska av sjalen Sagrantino av Loredana Gianferri.
Mönstret har funnits sedan förra våren på Ravelry, nu har föreningen fått tilllåtelse att göra en översättning.
Den stickas av hexagoner som hänger ihop, alltså ingen montering (det är ju skönt att slippa).
Loredana har stickat sin sjal i ett garn som ser ut som Kauni Färg EG.

Här är min version stickad i Kauni EJ.
Jag började på min förra våren och tyckte verkligen att det var roligt.
I min stickvärld så dyker det alltid upp projekt som måste göras snabbt och av någon anledning så kom något annat projekt i vägen. Sjalen blev liggande.
När jag hörde att en översättning skulle göras så plockade jag fram min, det var ju bara några enstaka rundlar kvar så jag började genast.
En orkan av förkylning och feber drog in i min kropp, men jag kämpade tappert för att få till en avslutning. Det skulle jag nog inte ha gjort. Jag vet inte hur många gånger jag har repat upp.
Lyckades lägga upp bara hälften av maskorna på en rundel och stickade hela innan jag upptäckte det hela.
När jag hade kämpat klart (trodde jag) efter alla upprepningar och lade ut sjalen så såg den inte alls ut som den skulle.
Två rundlar satt på fel ställe, repa upp igen.
Nya rundlar stickade, skynda, skynda.....måste bli klar så att jag kan ta med till butiken när översättningen kommer.
Hinner inte spänna ut sjalen stryker istället. Skrutttttt för varmt strykjärn. Hur dum får man vara??!!
Repa upp igen.
Nya rundlar.
Äntligen klar!!!
Jag som alltid säger till kunderna att det ska vara roligt och att man inte ska tvinga sig själv. I det här fallet har jag verkligen inte levt som jag har lärt.
En läxa i alla fall, inte sticka och räkna när febern härjar och hjärnan är förlamad.

Måste visa Lilli`s Sagrantino också. Hon skulle på bröllop förra sommaren och stickade den här fina i rent Silkegarn.
Såå flott!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0