Torsdagen den 12:e Mars 2009

Stickcafe i butiken som vanligt.
Här är några av de pågående projekten. Tråkigt nog blev inte alla bilder jag tog så bra. De här kan jag i alla fall dela med mig av.

Näverstickade trekantssjalar med mönster av Queen mudd.
Mönster finns i butiken.

 
Moster (Gun-Britt) stickar den här i Kauni´s Gråmelerade och regnbågsfärgerna.
     
        Kerstin                           Eva H


Karin J stickade muddar i Fabel. Mönster finns men inte i nätbutiken än så länge.
             
   Sticka småvarmt! : mössor, vantar, sockor, halsdukar, benvärmare, muddar och kragar                                                       
Eva H har stickat den här söta baskern. Mönster finns i Johanna Wallins bok "Sticka småvarmt". Garnet är OPAL´s garn som säljs till förmån för Canserfonden.


Belöningsstickning kan ske på många olika vis.
För att hålla reda på hur många varv man har stickat kan man lägga upp ett antal godisbitar i rad. Räkna godiset och se till att rätt antal ligger där och suktar.  
Sedan är det bara att mumsa i sig en för varje varv. 
Vips är godiset slut och rätt antal varv är stickade.
Det måste jag prova i helgen!

Ett annat sätt är att tex. vid städning placera ut en stickning i varje rum.
Städa i 20 minuter, sedan är det dax för belöningen ta upp rummets stickning och njut av stickningen i 20 minuter.
Fortsätt till nästa rum städa..sticka.
På det här sättet kan städningen bli till ett nöje och hemmet blir skinande rent på samma gång.

Nästa vecka har vi stickcafé igen...lika varje vecka men med olika stickningar.
Till dess Sticka lugnt...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad jag önskar att jag bodde i Kristianstad igen. Var inne i er affär i lördags (21/3) och fick fantastisk hjälp. Mycket trevligt! Efter att ha sett affären och stickcafét kanske jag flyttar hem igen :-)

2009-03-24 @ 19:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0