Stickande hundar? 10:e december

Igår hade vi torsdagens stickcafe som vanligt.
I lokalen hade vi tre trevliga hundar som skötte sig exemplariskt.
Riktigt trevligt med lite hundstickcafe som omväxling.

Lena är mycket duktig på att göra kransar nästa cafe blir det därför kranstillverkning vid vårat ena bord (OBS!) Deltagandet är redan fullt, så de som inte kan göra kransar får sticka som vanligt.
Alla som vill sticka är välkomna tills stolarna är slut som alltid.
Jag hoppas hinna med en krans plus lite stickning.

Glömde ta fram kameran så det får bli en bild på mina nytillverkade benvärmare i Delight.
Färgen är nr 10 och det har gått åt ett nystan (50g) till varje ben alltså 100g totalt.
Strumpstickor: 2½
Snabbstickade

Lägg upp 72 maskor.
Sticka 1rm, 1 am i 5 cm.
Slätstickning tills benet är 33 cm.
5 cm resår stickning.
Maska av

Vi har fortfarande kvar av Delightgarnet (fast inte i alla färger) till REA pris, men vi får inte fler leveransen i år så skynda det minskar snabbt.


Trevlig Lucia
Eva

Kommentarer
Postat av: Pysselkiisen

Får även virkfanatiker plats på stickcaféet? Händer att jag stickar då och då men virkar för det mesta, efter jul blir det förstås en del stickning eftersom jag ju köpte garn hos dig igår som ska stickas till en fin kofta. Undrar hur det ska gå ;)

2009-12-12 @ 15:44:05
URL: http://pysselkiisen.blogspot.com/
Postat av: Helylleeva

Självklart får alla virkande också komma!

2009-12-13 @ 14:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0