Julskyltning, kurs i Möbius och stickcafé

December är här. Månaden började med julskyltning i söndags.
 
Veckan innan skyltade vi om för julen, Sigge hjälpte till.
Vi hade planen att göra en plats för honom i skylten där han kunde ligga och speja hela dagarna.
Sigge däremot tyckte inte alls om vår ljusa idé utan gjorde bara en snabbvisit medan vi jobbade och drog sig sedan tillbaka in i butiken till sin vanliga plats.
Helst vill han ju ligga mitt i allt där alla går, men det får han inte.
Det händer oftare och oftare att han ålar sig tyst som sjutton fram mitt på golvet och slumrar snabbt in i djup sömn för att jag inte ska bli arg på honom (det blir jag ju, som ni vet).

          

Veckan har fortsatt med Kurs på tisdagen. Den här gången i tekniken Möbius.
Vi hade full kurs med ett glatt gäng som översvämmade butiken med en stor positiv anda och otrolig energi.
Kursen har Kristina och jag hållit förut och precis som då såg de flesta otroligt frågande ut och tyckte att det var konstigt.
Det knepigaste är uppläggning och det första varvet.
Under kvällens gång rätates frågetecknen ut och de kvittrade vidare hem i mörkret för fortsatt stickning hemma. 
     

Torsdagens kväll hade vi stickcafé som vanligt.
Populärast nu är att testa vårat nya Delight garn. Eftersom det är mycket billigt pris hela december så går garnet åt som smör i solsken. Vi är redan inne på vår andra leverans.
Det är mycket spännande att se hur färgerna blir när garnet stickas upp. Ofta blir det oväntade färgeffekter. Jätte kul när det är så många som stickar av garnet.
I alla fall jag är alltid sugen på att testa alla färger och blir otålig när jag inte hinner, fast jag är väl inte som alla andra.

Må så gott
Eva




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0