Candle flame shawl

lsjal
klicka på bilden för att förstora eller här för detalj

I går kom Kainu garnet äntligen. Jag har inte stickat i garnet förut så jag kastade mig in i en "Candle flame" för att testa så klart! (uppe till vänster ser ni några av de färger som vi fick). Alla färger är ju helläckra så det är ju svårt att välja färg. Garnet kommer upp i nätbutiken inom kort. Mönstret på sjalen är ett gratis mönster som du hittar här (obs en pdf fil). Om du inte har en pdf läsare finns mönstret här.

Kommentarer
Postat av: Queen Mudd

Oj, det går snabbt! Suppersnyggt både garnet och mönstret.

2007-07-13 @ 18:01:51
URL: http://queenmudd.blogspot.com
Postat av: Dessi

Hej!

Jag har med intresse surfat runt på din blogg och njutit. Har sett att du stickat en candle flame shawl. Har just börjat på en, men har lite problem med intagningen i mitten av lövet/bladet. Har aldrig tidigare stickat efter eng. mönster och förstår ej riktigt hur det är tänkt för att få mittenmaskan att vara upphöjd. Just nu är min tolkning lyft två, sticka en och dra över de två lyfta över den stickade. Stämmer det? Vore tacksam om du tog dig tid att svara.

Dessi

2009-03-07 @ 17:19:11
Postat av: Dessi

Hej!

Jag har med intresse surfat runt på din blogg och njutit. Har sett att du stickat en candle flame shawl. Har just börjat på en, men har lite problem med intagningen i mitten av lövet/bladet. Har aldrig tidigare stickat efter eng. mönster och förstår ej riktigt hur det är tänkt för att få mittenmaskan att vara upphöjd. Just nu är min tolkning lyft två, sticka en och dra över de två lyfta över den stickade. Stämmer det? Vore tacksam om du tog dig tid att svara.

Dessi

2009-03-07 @ 17:20:26
Postat av: Maria

Hej!



Jag har precis beställt Kaunigarn hos er till denna sjal. Den är ju jättevacker! Jag hoppas dock att jag lyckas följa den engelska beskrivningen, men med lite tålamod går ju det mesta.

2009-03-30 @ 20:19:59
URL: http://http://mycolourfuldays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0