När man minst anar..

Plötsligt har det kommit ett mail från Knitty.
Det är alltid roligt. Den här gången var det en sjal jag fastnade mest för.

Summit
Egentligen borde jag inte men stickor och garn åkte fram i en hast, jag har börjat.
Garnvalet var egentligen fel. Jag tror att det blir finast att använda ett garn som är enfärgat eller flerfärgat fast inte i ränder. Jag valde Zauberball flerfärgat. Det blir nog ok ändå.
Mönstret är bra skrivet och lätt att förstå, dessutom är det ett mönster man lär sig utantill. Det gillar jag. 
Har inte hunnit så långt, men det är kul. 

Knitty är en gratistidning på nätet som jag har prenumererat på i flera år.
När ett nytt nummer finns kommer ett mail då är det spännande att se vilka härligheter som presenteras. 

Que sera gillade jag också det kanske blir ett kommande projekt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken läcker sjal dreglar.... Är mönstret komplicerat?



Ha det gott i vårsolen, Linda

2010-03-24 @ 16:32:56
URL: http://www.valjestickan.blogspot.com
Postat av: Eva Martinsson

Mönstret är på engelska.

Läs igenom lite och kolla...

Om du vill så hjälper jag dig gärna, det brukar ordna sig.

Må så gott!

2010-03-24 @ 17:36:50
URL: http://helylleeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0