Glimåkra 09

I går var jag ledig från butiken på dagen.
Vad gör man på sin lediga dag? Jo man förgyller sin tillvaro med mer stickning så klart.
Kristina H och jag kastade oss iväg till Glimåkra till de årliga vävdagarna.
Jag har inte besökt dagarna tidigare så för mig var det första gången.
Vi ålade oss in bland alla tanter (det är ju mycket tanter) och fröjdade oss åt allt härligt.
    
Bohuströjorna hos Solsilke är ju helt outstanding (älskar att titta och känna). Det pirrar i stickfingrarna att sätta igång med något (vi får väl se).
Annat som var härligt för en stickare som mig var ju så  klart Wåhlstedt. Deras monter är det mycket svårt att gå tomhänt förbi, får riktig abstinens, där kan man verkligen tala om världsklass.
Östergötlands ullspinneri med sitt härliga garn var ju där så jag fick heja på Ulla-Karin väldigt kul!
Ulla var också där med sitt härliga Alpacka från Speciell.
 
Hemslöjden fanns också med mycket från Ann-Mari Nilssons kollektion (Ann-Mari sprang vi ihop med på parkeringen).
Deras bord var proppat med många andra fina saker också tex. den här broderade väskan och den här fina kudden.
 
På övre planet i vävstolsmuseet hade Grimslövs folkhögskola utställning med bland annat burkar som eleverna hade släppt lös sin kreativitet på. Här är två härliga exempel.
På vävstolsmuseet hade vi ett fikaäventyr. Bland vävstolar och vävgarner fanns ett för dagarna tillfälligt fik. Där klämde vi oss ner bland alla andra och mumsade på hembakade kakor och bullar en välbehövd kopp kaffe slank också ner.
Mätta och belåtna åkte vi sedan hem.
Jag var riktigt duktig och hade inte shoppat så väldigt mycket. Lite silke, alpacka och metalltråd blev det i alla fall.
Samanfattningsvis kan jag säga att det borde vara mer reklam för att det är mycket stickat på vävdagarna. Det förstår man inte om man bara hör att det heter vävdagarna.
Det är kul att träffa många bekanta och för mig även att komma ut lite.
Hoppas jag kan ta mig dit nästa år...föresten kom på att jag har ju stickutställning i Glimåkra före vävdagarna nästa år närmare bestämt 2 september - 17 oktober. Mycket spännande!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Och du kan gärna ha en utställning i ÖG innan dess - i Kulturhuset Vita skolan!

2009-10-23 @ 18:20:19
Postat av: Eva

Det låter roligt...vi syns väl snart får väl ta ett snack om det.

2009-10-25 @ 22:06:24
URL: http://helylleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0