Stickcafe 13:e Augusti 2009

Högljutt och ljudligt så att det ibland snurrade i huvudet.
Febril aktivitet som vanligt.

Ulla som är inne i en period av kärleksknutar gör den här fina sjalen av mohair med glitter.
Kärleksknutar gör hon i både muddar och sjalar och resultaten är hur fina som helst.
   
Många höll på med stickningar till baby och barn den här gången. Här är Karin som håller på med något grönt mjukt och Åsa-Marie som gör en mössa.

Kul att vi hade en stickande kille här den här torsdagen. Jag glömde fråga vad du heter och skäms för det. Hoppas du kommer nästa vecka så att jag kan reparera det!
   
Vår kille stickar den här fina tröjan med flätor.

Lily hjälper Emma båda två är flitiga besökare.

Min apelsinsjal är klar.

Det är ju så jätte kul med mönsterstickning så jag stickar nu på en ny med Limefrukter.

En stor överraskning klev in genom dörren! Min son Marcus som har ryckt in i lumpen hade plötsligt fått permis och damp in.
Han var trött och sliten det syns tydligt på den här bilden, emellanåt satt han och sov rakt upp och ner. Han var i alla fall kvar hela stickcaféet.


Må så gott allihop
Eva


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hittade din blogg idag. Otroligt kul med hur mycket vackert som helst. Roligt att se bild på Marcus. Han var ju liten när jag såg honom senast. Roligt med Internet när det går att av ens vänner och delar av deras liv fast man bor långt ifrån varann. Ska lägga upp både din blogg o hemsida på min pysselblogg. Många kramar Katta G

2009-11-19 @ 17:19:37
URL: http://www.kattaskarameller.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0